מדריך לפני קנית קופה חכמה לעסק

תפקידה של קופה הוא לשקף את מהלך העסקאות המבוצעות בבית העסק בו היא נמצאת. הקופה מבצעת רישום של כול עסקה אשר נוצרת, ויש בה מגירת כסף בה נאסף המזומן, השקים, ותלושי האשראי שנאספו בעסק במהלך היום. הקופה היא בעלת יתרונות רבים ויכולת משודרגת אל מול קופות רושמות ישנות ומסורתיות.

עוברים מקופה ישנה לחדשה – יש לקחת את הדברים הבאים בחשבון

קופה חכמה יכולה להיות מקושרת ברשת פנימית או אפילו רשת אינטרנט לעוד קופות וליצור רשת קופות רושמות חכמות שמעדכנות זו את זה על המתרחש בכול אחת מהן. כך לדוגמא אם יש לכם עסק בינוני עד גדול ויש בו נניח 5 קופות הרי כול אחת מהקופות יכולה לעדכן את מצב המלאי בהתאם למה שנמכר בה ובהתאם למלאי שמדווח שנכנס לעסק.

  1. מערכת מתוחכמת כזאת של קופות רושמות הופכת כול קופה רושמת לחלק ממערך אינטגראלי של קופות רושמות חכמות שמתעדכנות זו על זו ויכולות גם לשקף בזמן אמת למנהל בדיוק מה שמתרחש בסניף או בעסק.
  1. אם לעסק יש מספר סניפים, מערך של קופות המחוברות ברשת האינטרנט יכולות לשקף למנהל את כול המתרחש בכול סניף בעסק וכן בעסק כולו בזמן אמת, וזאת לגבי מכירות, סוגי תשלום, מערך מלאי, חוסרי מלאי, רווחיות כללית ורווחיות של כול מוצר, הצלחות מכירה במחלקות שונות ובסניפים שונים ועוד.
  1. קופה מסורתית הייתה קשה יותר לתפעול ודרשה הכשרה ארוכה של עובדים בעסק. היו נוצרות בשל כך טעויות רבות, שהיה צורך בזמן רב ובמאמץ לתקנן בעזרת דרג בכיר שהזמן יקר לו, ואילו קופה בעלת מסך של מחשב היא קלה לתפעול, מובנת, ידידותית למשתמש ומונעת תקלות וטעויות.
  1. כל המתרחש על קופה ממוחשבת בתפעולה על ידי עובד שקוף ונראה גם על מחשב המנהל כך שעוד לפני ובזמן שנעשית טעות או כאשר יש אי הבנה לגבי תפעול, המנהל או אחראי המחלקה יכול לראות כי יש טעות או אי הבנה ולתקנה באופן מיידי. עבודה של על קופה מתקדמת היא נוחה יותר, אינטואיטיבית יותר וטבעית יותר מעבודה על קופה ישנה ומסורתית. עובדים מעידים כי נוח ונעים להם יותר לעבוד מאז שהעסק עבר אל קופות. יש היום קופה עם מסך מגע נוח, עם ברקוד שלא דורש שינון מחירים, עם מערכת גיבוי ועם שקיפות בזמן אמת מול הממונים והמנהלים.

דגשים לבחירת קופה מתאימה

קופה קלה לתפעול

המתנה ממושכת לצד הקופה עלולה לגרום ללקוחות להתייאש ולעזוב את המקום. תורים ארוכים מרתיעים את הלקוחות. בכדי למנוע זאת הקפידו לבחור קופה פשוטה להפעלה. עם החלפת הקופה החדשה לעסק, יש לספק לעובדים הדרכה מתאימה ותמיכה טכנית. במידת האפשר, כדאי יהיה לאפשר לאחר העובדים לתרגל עבודה על הקופה. העובדים יוכלו לספק זוויות ראייה חדשות ולהעיר הערות בהתאם.

התאמה בין סוג הקופה וסוג העסק

עסקים שונים מציגים צרכים שונים. התאמה מלאה בין סוג הקופה ואופי הפעילות בחנות חשובה. כך למשל, קופה אשר מתאימה למסעדה אינה מתאימה גם למרכול או רשת אופנה. סביר כי שני העסקים יעשו שימוש באותה תוכנת ניהול קופות, אך הגרסאות תהיינה שונות.

העדיפו קופות עם מקשים נוחים

נוחות השימוש בקופה משמעותית לבניית סביבת עבודה ידידותית לעובדים. עמדת מכירה עם מסך מגע  ותגובה מהירה תהיה בחירה חכמה. אנו ממליצים לבחור קופה עם מקשים בשפה העברית, מקשים קפיציים אשר משמיעים צפצוף עם כל הקשה ושילוב של מקשים מיוחדים עם קיצורי דרך. כך למשל, תוכלו להגיע אל מסך סליקת האשראי בלחיצת כפתור אחת פשוטה.

תצוגת מסך ללקוח

 מחקרים מגלים כי הלקוח מעדיף לצפות בחשבון במהלך התשלום. התקינו מסך דו צדדי ואפשרו גם ללקוח לראות את הסכום שעליו לשלם. קופות חדישות מציעות היום גם ממשק המאפשר ללקוח לחתום על קבלת האשראי באמצעות מסך מגע.

מצאו את ההבדלים בין החברות השונות

אל תוותרו על ייעוץ מקצועי.

קנו מעסק המתמחה בנישה שלכם, באומגה למשל מכירת קופות רושמות היא המקצוע שלנו. הצוות המקצועי מחזיק בניסיון ארוך שנים. אל תקלו ראש בכך. הקשיבו לטיפים שלהם ושתפו פעולה עם התהליך. גם כאשר אתם יודעים איזו קופה מתאימה לכם, כדאי להתחיל את התהליך עם ראש פתוח. הניסיון מאפשר לנו לזהות צרכים עתידיים ולהתאים לכל לקוח את המוצר המתאים לו ביותר. 

ממשק הפעלה ידידותי למשתמש

קופה טובה היא כזאת אשר מציעה שימוש פשוט ונוח. שימו לב למקשים, לגודל המסך, לתהליך החלפת הנייר, לקיצורי הדרך, לתאורה ועוד. במידת האפשר, אנו ממליצים על התנסות בעבודה על קופה חדשה טרם השלמת הרכישה. רק לאחר ההתנסות תוכלו לדעת האם הקופה אכן עונה לדרישות שלכם. 

שירותי תמיכה טכנית

אם רכשתם עמדת מכירה חכמה, נפתחת בפניכם אפשרות ליהנות ממשק ניהול מתקדם. הקופה היא הרבה יותר מעוד כלי תקבול כספים. היא מסוגלת לבצע מעקב אחר מלאי, לסייע בניהול עובדים, לשמש בסיס לניהול מאגר לקוחות ועוד. לאחר תקופת הסתגלות, הממשק הופך פשוט להפעלה. תמיכה טכנית של הצוות המקצועי חשובה מאוד בתחילת הדרך ובכל רגע בו מתעוררות תקלות. 

השוואת מחירים

הקפידו לקבל תמורה מלאה בעד כספכם. אל תמהרו לבחור את הצעת המחיר הגבוהה ביותר וגם לא את הנמוכה ביותר. העדיפו איכות על פני כמות. 

שירות אישי.

את השירות האישי והאדיב שאתם מעניקים ללקוחות שלכם, מגיע גם לכם לקבל. הדלת שלנו תמיד פתוחה בפני הלקוחות שלנו. תעודת האחריות שמסופקת לכל לקוח מבטיחה שירות אישי, מענה מהיר ופתרון לכל בעיה.

 

Call Now Button דילוג לתוכן