שימור לקוחות בעידן תחרותי

אם יש עקרון שאין עליו ויכוח, הוא שהצלחה של חנות טמונה ביצירת חוג לקוחות נאמנים. להצליח להכניס לקוח חדש לחנות היא משימה שעולה לא מעט כסף ומושקעים בה משאבי שיווק מרובים, אולם מרגע שהצלחנו להכניס את הלקוח לחנות, לא נוכל להסתפק ברכישה חד פעמית. והמשימה שכעת לנגד עיניך, היא להפוך כל לקוח ללקוח נאמן ולגרום לו לבצע רכישה שניה ושלישית ולהיות לקוח מרוצה. לקוח מרוצה ימליץ עליך ויביא עמו לקוחות נוספים, ולא רק זה..אחרי שלקוח מכיר את השירות הנאמן שיקבל בעסק שלך ממוצע הקנייה שלו יהיה גבוה יותר מלקוח מזדמן.

הכנו עבורכם כתבה קצרה שתעניק לכם רעיונות כיצד לבצע שימור לקוחות אפקטיבי

הציעו חברות

אנשים אוהבים להשתייך לקבוצות, זה נמצא בטבע שלנו. צרו מועדון לקוחות והעניקו להם ערך לחברות מכיוון שההיצע הרחב שיש כיום מאפשר ללקוחות להשתייך ללא הגבלה למועדוני לקוחות מתחרים. איך ניתן לתגמל את החברים במועדון, למשל באמצעות הטבה על רכישה חוזרת.
כלומר לקוחות חוזרים נהנים ממבצעים בלעדיים, מוצרים במהדורה מוגבלת רק ללקוחות המועדון.
יצירת תוכנית נאמנות ללקוחות יוצרת דירבון לרכישה נוספת.

צרו תוכנית נאמנות אטרקטיבית עם הנחות בלעדיות, גישה לאזור טרקלין החנות ומוצרים במהדורה מוגבלת ומבצעים מיוחדים אחרים. תוכניות נאמנות יעזרו לך לבנות קשרים ארוכי טווח עם הלקוחות שלך ולהציע להם תמורה לכסף.

חבר מביא חבר

אנשים סומכים על החברים שלהם, לכן הפניה מחבר היא המלצה מוערכת. עודדו לקוחות קבועים באמצעות תגמול שעל כל חבר חדש שירכוש בחנות הם יקבלו הטבה. זה ממש שתיים במחיר אחד. פעולה שיווקית אחת שמעניקה הטבה ללקוח קיים ונאמן ומכניסה לקוח חדש.

שמרו על עקביות בכל ערוצי המכירה

אם יש לעסק שלכם יותר מערוץ מכירה אחד, כלומר חנות אינטרנטית, קטלוג מוצרים בפייסבוק או בוואטסאפ. חשוב לשמור על מחירים אחידים. אם יש משהו שלקוחות לא אוהבים וגם פחות סלחניים לגביו הוא לראות "אפליה" במחירים בין הפלטפורמות השונות. עקביות היא אחד הכלים להצלחה בשירות לכן דאגו לייצר מערך שיאפשר לכם להשתלט על עדכוני מחירים בכל הערוצים.

אל תשכחו להפתיע

רובנו אוהבים הפתעות, גם הלקוחות של העסק שלכם יהיו שמחים להיות מופתעים. אחת לפרק זמן העניקו הטבה, מוצר חינם, שירות מסויים חינם, הגרלה וכן הלאה.
אירועים מיוחדים בחייו של הלקוח הם הזדמנות טובה להראות להם שאתם זוכרים אותם. הטבה ליום נישואים, יום הולדת וכן הלאה.

נתונים מותאמים אישית

איסוף נתוני היסטוריית רכישה של לקוח יכול לעזור לך ללמוד על העדפות הרכישה שלהם. שעות מועדפות, ימים, מוצרים. את הנתונים שאוספת הקופה הרושמת תנצלו לטובת למידה על העדפותיהם ובהתאם על ההטבות אותם תרצו להעניק להם או להציע להם מוצרים חדשים שיכולים לעניין אותם.

Call Now Button דילוג לתוכן