מהם 4 מדדי הביצועים שכל עסק חייב לעקוב אחריהם?

בעבר מעקב אחר ביצועי החנות היו מסורבלים מאוד, בעיקר בשל העובדה שלרוב התקבולים של העסק נרשמו בחשבונית ידנית וכך גם ההוצאות. למרבה המזל אנו בעידן טכנולוגי שמאפשר לבעלי עסקים לנתח ביצועים ביתר קלות, תודות לשילוב קופה חכמה בחנות וממשקי ניהול נוספים המאפשרים מעקב בלחיצת כפתור.  

מהם 4 מדדי הביצועים שכל עסק חייב לעקוב אחריהם? 

כל בעל עסק חייב להכיר את המדדים הבאים ולבחון את העסק שלו מולם. 

החזר רווח גולמי על ההשקעה

במילים פשוטות זה מתייחס לכמה הרווחת על כל שקל שהוצאת ולמעשה מספר לנו כמה כסף העסק הכניס מול כל ההוצאות עבור מכירות. הנתון מותג באחוזים ותוכלו לחשב אותו באופן הבא: 

(הכנסה – עלות המכר) / עלות המכר = החזר רווח גולמי באחוזים 

כמובן שהמטרה היא להגדיל את אחוז הרווח הגולמי ונתון גבוה מעיד שיתכן ששיטת התמחור איננה יעילה. 

ממוצע קניה מלקוח

כל עסק צריך להכיר מהו הסל הממוצע שלקוחות רוכשים בעסק שלו.ולמעשה החישוב נעשה באמצעות חיבור כל ההכנסות חלקי מספר הלקוחות החודשים. בעסקים בהם יש מחלקות שונות ניתן לבדוק עבור כל מחלקה מהו סל הקניה הממוצע שלה. כבעלי עסקים יש לנו שאיפה להכיר מהו הסל הממוצע וכן כיצד ניתן לשפר אותו. 

שיעור שימור הלקוחות

אנו משקיעים מאמצי שיווק רבים בגיוס לקוחות חדשים אך הוכח שקל יותר למכור ללקוח שמכיר את המותג מאשר ללקוח חדש וחשדן. הכירו כמה לקוחות חוזרים ומבצעים רכישה חוזרת בחנות. 

לכן חשוב להשקיע בשימור הלקוח ובקשר איתו. אתם עשויים לגלות שלקוח חוזר יוציא כסף רב יותר על מותג שהוא מכיר ומרגיש כלפיו, מאשר מותג חדש. ניתן לחזק את קשרי הלקוחות באמצעות מועדון לקוחות והטבות ללקוחות חוזרים.  

נתון נוסף שצריך לעקוב אחריו בסעיף זה הוא מעקב אחר מעגל חיי לקוח בעסק. האם לקוחות נשארים לחצי שנה, שנה וכן הלאה. ככל שנצליח להאריך שאת מחזוריות הביקורים של הלקוח נשמור על אחוז שימור לקוחות גבוה יותר. 

ניתן לבצע שמירה על אורך חיי לקוח בחנות באמצעות מכירה של תוכניות לפרקי זמן, הטבות ללקוחות מתמידים אחרי פרקי זמן וכן הלאה. 

שיעור המרה במכירות באונליין: 

במידה ולחנות שלכם יש אתר אינטרנט יש להתייחס אליו באותו אופן ולבחון גם את המדדים האלו. בקניות אונליין יש לנו אפשרות לבחון מדד נוסף והוא שיעור ההמרה.  

כלומר באמצעות דוחות האתר תוכלו לבחון כמה גולשים ביקרו בהמלך החודש באתר אל מול אלו שביצעו הלכה למעשה רכישה. אחוז נמוך של שיעור המרה יכול ללמד שיש לנו בעיות באתר

לדוגמא, המוצרים לא רלוונטים לחיפוש של הגולש, האתר לא נוח או נגיש,קשה לבצע קניה, העיצוב אינו מושך מספיק, הטקסטים אינם מניעים לפעולה ועוד. 

איך הקופה עוזרת לכם לבצע מדידות? 

בחזרה התחלה, כיוון שהרישום איננו מבוצע ידנית, קל יותר לעקוב ולשלוף נתונים. קופה רושמת ממוחשבת מכילה בתוכה את כל הנתונים הללו, כך שבאמצעות היכרות עם מערכת הדוחות תוכלו לשלוט היטב בעסק ולעקוב אחרי מדדי הביצועים האלה ועוד רבים אחרים. 

Call Now Button דילוג לתוכן