קופה רושמת, יד ימינו של בעל עסק

עבור מרבית הצרכנים, קופה רושמת היא מכונה פשוטה שאומרת למוכר כמה כסף הם צריכים לשלם עבור כל קניה שהם מבצעים בעסק. לעומתם, בעל עסק יודע שאותה קופה ממש יכולה להוות ממש יד ימינו של העסק אם הוא רק מעוניין בכך, ויודע כיצד למנף אותה לטובתו.
הקופה במקורה נועדה אכן להחזיק את הכסף שמגלגל העסק במהלך יום עבודה. באמצעות הקופה מחשב בעל העסק את היקפה של כל טרנזקציה עסקית, גובה את הכסף מהלקוח, מחזיר עודף ומתעד את הטרנזקציה לטובת חישובי המס של העסק.
יחד עם זאת, בעלי עסקים רבים הבינו את הפוטנציאל העסקי הגלום במכונות אלה. קופה ממוחשבת היא קופה ששומרת בזכרונה את כל הפעילות העסקית של העסק לאורך יום, שבוע, חודש, שנה ויותר מזה. ישנם עסקים שמשלמים הון תועפות עבור מידע עסקי, וישנם עסקים שיודעים לייצר את המידע הזה בעצמם. החכמה של בעל העסק היא לקחת את המידע הזה ולמנף אותו לטובתו.
אז איך אפשר למנף את המידע הזה לטובת העסק?
יש אין ספור צורות למנף את המידע ששומרת הקופה ממוחשבת לטובת העסק, והכל תלוי במידת היצירתיות של בעל העסק, הרצון שלו להשקיע בכך זמן ואנרגיה, והיכולת שלו לתרגם את המידע והתוצאות לכדי מהלכים עסקיים.
כך למשל, יכול בעל העסק לזהות לקוחות הנכנסים לבית העסק, ולהציע להם מבצעים אטרקטיביים על פי אופי המוצרים שהם נוהגים לקנות, בין אם מדובר בלקוחות הרוכשים מוצרי תינוקות רבים, לקוחות האוהבים משקאות מוגזים, לקוחות הרוכשים המון חטיפים או המון בשר וכדומה.
בעל העסק יכול לערוך בדיקה תקופתית ולבחון מה הם המוצרים הנמכרים ביותר שלו, ומה הם המוצרים שהלקוחות כלל אינם רוכשים, ובהתאם לכך לשנות את מיקומי המוצרים או את מהלך הזמנות המוצרים מהספקים, על מנת לנצל את שטח החנות בצורה הטובה ביותר לטובת מוצרים נמכרים בלבד.
קופה רושמת עצמה אינה יכולה לתרום לעסק דבר אם בעל העסק אינו מנצל אותה כראוי, אך משהחליט בעל העסק לעשות זאת, הקופה הופכת ליד ימינו של העסק.