קופה ממוחשבת - פתרון נכון לעסקים קטנים

אומגה מכניסה עסקים קטנים ובינוניים לעידן החדש בזכות הקופה הממוחשבת. בכלל, את ניהול המרחב הקמעונאי אפשר לחלק לשתי תקופות עיקריות:
לפני קופה ממוחשבת ואחריה. פעולות שבעבר היו מורכבות לכל בעל עסק, כמו: ניהול מבצעים, ניהול מלאי, ניהול עובדים, קניה בהקפה, הופכים באמצעות קופה ממוחשבת של אומגה לפעולות נקודתיות שבאות לידי פתרון הולם בלחיצת כפתור.

קופה ממוחשבת יכולה לנהל חנות כמעט לבדה

"את הקופה של אומגה יש ל כבר כמעט שנה. לפני כן השתמשתי בקופה פרימיטיבית שיודעת לחשב אחד ועוד אחד, אבל לא ממש ידעה לעשות יותר מכך". כך לדברי מוטי בן שטרית קמעונאי ותיק מטבריה. "אתה יכול לשאול כל קמעונאי מה זה לעבוד עם קופה רושמת פשוטה ותשמע את אותם הדברים. כל מוצר חדש שמגיע צריך לתמחר באופן ידני, בכל מבצע צריך לעדכן את המחיר על המוצר וגם לעדכן את כל העובדים בדבר המבצע. אחר כך צריך לדאוג שגם המשמרת הבאה תדע מהמבצע ואם לא, אתה יכול לגרום להפסדי מחיר או לטעויות חישוב בחשבונית".

בזכות קופה ממוחשבת לכל קבלה יש אבא ואמא

"היום בזכות קופה  ממוחשבת, הדברים בחנות מתנהלים אחרת. את המחיר למוצר אני מעדכן פעם אחת. אם מוצרים חדשים מגיעים לחנות, הם כבר מעודכנים במחשב מבלי שעשיתי דבר. גם את קוד המבצע למוצר אני מעדכן פעם אחת ואין צורך לידע את כל העובדים על כך. כמו כן בעזרת קופה ממוחשבת אני יכול גם להציע קניה בהקפה באופן הפשוט ביותר. הכל נרשם בכרטיס לקוח ממוחשב ונשמר במחשב. כך אני יכול גם לעקוב אחרי כל קבלה שאני מוציא. אם לקוח מגיע אלי בסוף החודש לסגור חוב, כל קניה שהוא ערך בחודש האחרון מופיע בפירוט על המסך – מתי קנה, אילו מוצרים ומה היה המחיר שלהם באותה התקופה".

קופה ממוחשבת עוזרת בניהול החנות

"אני היום עובד עם עוד שני עובדים כך שאין לי צורך במערכת לניהול עובדים שהקופה מאפשרת לי. יחד עם זאת אני יודע שאם אני אצטרך, קופה ממוחשבת מאפשרת לנהל רשת שלמה על אותו מסוף. 
לעומת זאת, אני נעזר בקופה לניהול מלאי. פעולה שהייתה גוזלת לי זמן רב בעבר והיום היא עניין של מה בכך. פעם הייתי צריך להקצות אנשים לניהול המלאי ולעשות זאת בשעות לא שגרתיות כשאין אף אחד בחנות. היום תוך כדי עבודה אני מנהל את המלאי בקלות רבה. כל הפריטים כבר מוזנים במחשב קופה ממוחשבת, כך שאני צריך רק בנאדם אחד שיספור את הכמות על המדף ויזין את המספר למחשב. אם מגיעה סחורה חדשה, גם היא נכנסת ישר למחשב, כך שיש לי מעקב תמידי על כמות הסחורה שיושבת אצלי בחנות. בצורה כזו אני יכול לנהל את המלאי ביעילות ולמנוע עודפים או חוסרים על המדף". 

בזכות קופה ממוחשבת הכול מתקתק במהירות

"גם הלקוחות שלי מגיבים לקופה הממוחשבת" מספר מוטי. "מאז שהכנסתי קופה ממוחשבת לעסק, הם מקבלים תחושה של סופר רציני שעובד כמו שצריך. הקופה מתקתקת ומצפצפת והלקוחות זורמים בתור במהירות, גם בשעות הלחץ. עם קופה ממוחשבת אני לא מתעכב על כלום. גם החיבור למסוף כרטיסי האשראי עובד מהר יותר. התקשורת לאישור פעולות אשראי נעשית על גבי מודם מהיר ואינה תופסת לי קו טלפון, כך שבפחות משלוש שניות הקופה נפתחת והעסקה מבוצעת בהצלחה. גם השירות שניתן לי מהחברה הוא יעיל ומהיר. בתחילת הדרך היו לי לא מעט שאלות על תפעול הקופה. הייתי מתקשר לשירות של אומגה ומקבל שירות בכל שעה ותמיד באדיבות ובסבלנות רבה. בסוף היום אני מגבה את הנתונים של אותו היום על דיסק און קי וגם המחשב עצמו מוציא לי פלט של הפעילות היומית. כך שבסוף היום אני הולך לישון בשקט ויודע שיש על מי לסמוך.      
כך על פי מוטי בן שטרית, קמעונאי מטבריה, שהחליף את הקופה הרושמת הישנה בקופה ממוחשבת חדשה של חברת "אומגה". מאותו יום, מושגים כמו "ניהול מלאי" "קניה בהקפה" הפכו לפעולות פשוטות שלא צריך לחשוש מהם.