קופה רושמת כחלק מפעילות השיווק של העסק

מה הקשר בין קופה רושמת ובין הצלחת העסק, היקף המכירות שלו והצמיחה שלו לאורך זמן? ובכן, הקשר יכול להיות מקרי בהחלט, והוא יכול להיות קשר חזק מאוד. התשובה תלויה בסוג הקופה שבה נעשה שימוש בעסק, בפעילות השיווק של העסק, ובמידה בה הקופה יודעת לתמוך בפעילות זו.
קופה ממוחשבת היא הדור החדש של הקופות והוא נבדלת מהן בשורה ארוכה של פרמטרים. בעוד שהמודל הישן של קופה רושמת נועד לתיעוד של טרנזקציות עסקיות כמו מכירת מוצרים מעבר לדלפק וכדומה, קופה ממוחשבת יודעת להפוך את הטרנזקציות האלה למכרה מידע חשוב מאוד לעסק, אותו הוא יכול למנף לטובת פעילות השיווק שלו.

לעסק נכנס לקוח חדש ומשלם בכרטיס אשראי או בצ'ק, מאותו הרגע פרטי הלקוח שמורים בקופה. לאחר עשר קניות שביצע הלקוח בחנות, מבין בעל העסק שמדובר באדם שיש לו תינוק בבית מאחר ואותו אדם רוכש לא מעט חיתולים ומזון לתינוקות בכל פעם שהוא מגיע לחנות. כבר בביקור הבא, תוכל הקופה להקפיץ מודעה על המסך, מודעה המודיעה למוכר כי מדובר בלקוח הרוכש מזון לתינוקות, ותציע מבצע אטרקטיבי לאותו לקוח.

להפוך מידע לכסף

בכל חודש יכול בעל העסק להפיק דו"חות על כל המכירות שהוא ביצע במהלך החודש. הוא יכול לבדוק מה הם המוצרים הנמכרים ביותר, מאילו מותג, באיזה גודל, איזה מודל וכדומה. הוא יכול לבדוק גם מה הם המוצרים שכלל לא נרכשו באותו החודש. את אותו הניתוח יכול בעל העסק לבצע גם על טווח זמן של שנה.

עם מידע כזה יכול בעל העסק לבצע התאמות בפעילות העסקית שלו, וליזום מהלכים שיווקיים, או מהלכים אופרטיביים אחרים על מנת לשפר את השורה התחתונה של העסק. אין זה אומר שקופה ממוחשבת תעשה את זה בעצמה. בסופו של דבר מדובר במודל חכם של קופה רושמת, מוצר פאסיבי לחלוטין. האחריות היא על בעל העסק, לשאוב מאותה קופה ממוחשבת את כל המידע שהיא יודעת לאגור בתוכה ולהפיק בכל פרק זמן, ולמנף את המידע לטובת הפעילות העסקית שלו באמצעות ניתוחי מידע חכמים ומוסיפי ערך.