מפתחות להצלחה בעסק קטן

כבעלי עסקים אתם משקיעים שעות עבודה ומאמץ לא מבוטלות בניהול העסק והעובדים. קליטת עובדים חדשים והשכרתם היא אחד מהמשאבים התובעניים ביותר עבור עסקים כיום. לכן בעלי עסקים שרוצים שהעסק יתנהל באופן תקין צריכים להנחיל שיטת עבודה יעילה לצוות. במיוחד כאשר המנהל או בעל העסק אינם נמצאים בפועל.

שיטת עבודה מאורגנת היא אחת מיסודות ההצלחה של העסק. חלק משיטות העבודה הן מדידות וניתן לבצע מעקב ולהיעזר בתכונותיה של קופה רושמת ממוחשבת. כדוגמת שעון הנוכחות, דוח מוכרנים מול יעדי מכירות, הזמנות מול כניסות סחורה ועוד.

רישום לעובדים: ניהול שעון נוכחות סדיר

כל עסק קטן, בינוני וגדול, מחוייבים ברישום יומן נוכחות לעובדים. יומן הרישום הינו תיעוד בפועל של נוכחות העובד בעבודה ובמסגרת זמן העבודה כפי שנחתם במסגרת הסכם העבודה ובכפוף לתנאי דיני העבודה. לכן כחלק משיטת העבודה, כל עובד מעביר כרטיס בכניסה וביציאה מהמשמרת, ללא יוצא מן הכלל. קופות מודרניות מכילות שעון נוכחות עם חריץ יעודי לכרטיס מגנטי, וכך כל עובד מדווח על שעות העבודה שלו באופן האמין ביותר. בין היתר, הקופה הממוחשבת מוציאה פתקית או תדפיס מרוכז של שעות העבודה של כל עובד, וכך גם העובדים יוכלו לבצע מעקב משל עצמם.

הקפדה על ספירת קופה

בבתי עסק קטנים רבים, הקופה נספרת לפחות פעמיים ביום, בבוקר בעת פתיחת הקופה ובסגירת יום. לא מעט עסקים בעלי תנועה מרובה אף יספרו את הקופה הרושמת גם בעת חילופי משמרת, כך שבמידה וקיימת בעיה במשמרת בוקר, ספירת קופה בהחלפת משמרת תתריע על כך. בכל מקרה, ההמלצה הרווחת היא להגדיר מי העובד האחראי בכל משמרת בעניין ספירת הקופה. במידה ויש לכם עובד אחראיות, מומלץ למנות אותו כאחראי בעניין פתיחת קופה וספירת הקופה בעת חילופי משמרת, ועובד אחראי עבור ספירת קופה רושמת בשעות הערב, כך שמינימום ידיים שוות למינימום תקלות.

עסק קטן – בקרת איכות ויעילות בעסק שלכם

כחלק מהתנהלות נכונה ותקינה בעסק שלכם, וכחלק ממפתחות ההצלחה בעסק קטן, חשוב להקפיד להיות מאורגנים ומסודרים ככל הניתן. כך למשל, קופה רושמת חכמה יכולה להוציא דו"ח נוכחות של העובדים, דו"ח סוף יום עבודה וכן מסמכים נוספים הנדרשים לצורך מעקב. כמו כן, ניתן גם לעקוב אחרי המלאי של העסק בצורה מסודרת ולוודא כי המלאי אכן תואם את מה שמעודכן בקופה הרושמת הממחושבת.

פיקוח עסקי: מצלמות מעקב

בבתי עסק רבים, שימוש במצלמות מעקב הפך נפוץ ונמצא כאמצעי יעיל מאוד, הן באופן גלוי והן באופן סמוי, כאשר חלק ממצלמות המעקב מופנות כלפי הקופות הרושמות וחלק פזורות ברחבי בית העסק. כמו כן, שימוש במצלמות אלו מסייע בהרתעת גנבים / פורצים / כל מי שבא לבצע פעולות כנגד העסק, ובקרה ואף מאפשר לבעלים להיות עם עין פקוחה לגבי כל המתרחש בבית העסק, לצד מתן היטחון אישי שהכל מתועד. 

צרו קשר להצעת מחיר


מידע נוסף

Call Now Button דילוג לתוכן