למקסם רווחים עם קופה רושמת

לפני עשרים ושלושים שנה היה אפשר למצוא בחנויות רבות מעין קופה קטנה מפלדה, שבתוכה שמר בעל העסק את כספי העסק שנכנסו בכל יום עסקים. בעל העסק היה מכניס לקופה זאת כסף שקיבל מהלקוחות, ושולף מתוכה עודף. בהמשך, פותחה קופה רושמת בסיסית שמאפשרת לבעל העסק לחשב את היקף הטרנזקציה באמצעות מחשבון אלקטרוני, ולשמור את הכסף בתוך הקופה בצורה נוחה.

כבר לא סתם קופה קטנה

כיום, קופה רושמת היא כבר סיפור אחר לגמרי, ולכן כדאי לשנות את החשיבה לכיוון של קופה ממוחשבת. קופה ממוחשבת היא קופה שמעניקה לבעל העסק את הערך הבסיסי שמיועדת קופה להעניק לו, קרי חישוב טרנזקציות ושמירת כספי העסק. בנוסף, מאפשרת הקופה לבצע עוד עשרות פעולות שיכולות לתרום כל אחת בתחומה, לעסק.

כך למשל, יכולה הקופה לשמש כעמדת הטענה של טלפונים ניידים. הקופה יכולה גם לשמש כעמדה לתשלום חשבונות בדיוק כפי שיודעים לבצע סניפי הדואר הפזורים ברחבי הארץ. הקופה יכולה לבצע עוד מגוון רחב של פעולות, גם באמצעות הקישור שלה לגורמים חיצוניים וגם באמצעות הקישוריות שלה לאינטרנט. באופן זה, יכול בעל העסק למשוך לקוחות אל העסק המגיעים למטרות שונות כמו הטענת הטלפון הנייד או תשלום חשבון, ומושכים אותה לבצע רכישה של מוצרי העסק.

ערכו הרב של מידע עסקי

מעבר לכך, יודעת הקופה הממוחשבת לתעד ולאגור בזכרונה את כל הפעילות העסקית של העסק. מי קנה, מה קנה, כמה קנה, כמה מכר העסק, את מה הוא מכר, את מה הוא לא מכר בכלל, מה צריך להזמין מהספקים וכדומה. את כל פרטי המידע האלה יכולה הקופה להפיק באמצעות דו"חות תקופתיים סטנדרטיים שקל להפיק ולקרוא.

עד כמה עושה בעל העסק שימוש בדו"חות וביכולות אלה של קופה רושמת הוא עניין אינדיבידואלי של כל בעל עסק, אך אין ספק שכל בעל עסק שרוצה לקדם את העסק שלו, ומאמין שהוא יכול להגיע עוד יותר רחוק מהנקודה בה הוא נמצא, יודע ומכיר בערך הרב שיכולה קופה כזאת לספק לו, ויודע כיצד שימוש נכון בקופה, יכול לחולל שינוי של ממש בשורה התחתונה של העסק.